SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

Wspólna 1d, 43-250 Pawłowice
tel. do Przedszkola: 32-4725-109
tel. do Dyrektora: 606-526-220
e-mail: biuro@przedszkole-edus.pl

STREFA RODZICA

Opowiadamy nasze ulubione bajki

1. Moje ulubione książki o zwierzętach- swobodne rozmowy z dziećmi o książkach, których tematyka dotyczy zwierząt. (5 i 6 latki)
Dzieci oglądają ilustrację, podają nazwę zwierzątka a następnie zabierają kartonik z Literą ( Z Wyprawki) i dopasowują literę na którą zaczyna się dane zwierzę, np.:
f- foka, l- lis, k- koń, g- gołąb, z –zebra, b- baran, m- małpa, d-delfin, w –wiewiórka, p- papuga, s- słoń

2. Zadania w kartach pracy:
6-latki otwierają Karty pracy 4 na stronie 20 i 21. Nazywają obrazki, wskazują głoskę na początku każdej nazwy, łączą obrazki z właściwymi literami, czytają sylaby na ogrodzeniu raz szybko, raz wolno- tak, jak biega konik. Na następnej stronie dzieci nazywają obrazki i łączą z literą, która odpowiada ich nagłosowi, piszą litery po śladzie.

Dzieci 5 –letnie otwierają ćwiczenia na stronie 16 i 17. Dzieci uzupełniają brakujące części zakładek ( naklejki). Projektują własną zakładkę do książki. Następnie kolorują książki według odpowiedniej kolejności. W ramce rysują ilustrację do ulubionej bajki, ulubionego wiersza lub opowiadania.

czytaj więcej »

Idziemy na baśniowy bal

Baśniowy bal- rozwiązywanie zagadek o postaciach bajkowych (5 i 6 latki)

Zwierzę słynne po wsze czasy
Z tego, że nosi obcasy.
(Kot w butach)

Żona elfa, wcześniej kreta,
Kieszonkowa to kobieta,
Nie większa od naparsteczka.
A jej imię…
(Calineczka)

Domek w głodnych buziach znika,
Bo to chatka jest z piernika
Jej mieszkanka tym się chlubi,
Że ogromnie dzieci lubi.
(Baba – Jaga)

Nie ma schodów, ni drabiny,
Tylko warkocz zamiast liny
I pod wieżą wąska ścieżka.
Kto na szczycie wieży mieszka?
(Roszpunka)

Mama kaczka aż się zlękła
Bo skorupka nagle pękła
I pokraka wyszła z jajka.
Czy już wiesz, jaka to bajka?
(Brzydkie kaczątko)

Przez las ciemny wiedzie ścieżka,
babcia na jej końcu mieszka.
W lesie czeka zwierzę złe.
Kim ja jestem? Ktoś już wie?
(Czerwony Kapturek)

Ta bezsenność jest paskudna,
miękkość poduch, pierzyn- złudna,
bo mnie wciąż coś w plecy gniecie.
Kim ja jestem? Czy już wiecie?
(Księżniczka na ziarnku grochu)

Po rozwiązaniu zagadek dzieci 6-letnie otwierają Karty pracy na stronie 18
(KP 4 s.18). Dzieci kolorują postacie z bajek, łączą liniami bohaterów z tej samej bajki, podają tytuły, rysują gwiazdki przy postaciach, które znają, a przy bohaterze, którego najbardziej lubią rysują serduszko. Następnie dzieci opowiadają swoim rodzicom, jakich jeszcze znają bohaterów bajek, dorysowują wybraną postać i opowiadają z jakiej bajki pochodzi, jak wygląda i jakie miała przygody.

Dzieci 5- letnie otwierają KP 4 s. 14-15. Oglądają ilustrację, zastanawiają się z jakich bajek są postacie w tym lesie? Wklejają bohaterów bajek we właściwych miejscach oraz otaczają scenę z bajki, którą pamiętają. Próbują opowiedzieć rodzicom.

 

czytaj więcej »

Mali odkrywcy wymyślają różne zabawy

1. Odkrywcy obserwują mrówki:
• Ciekawostki na temat mrówek:
Istnieje wiele gatunków mrówek, które różnią się wielkością i kolorem, mają sześć odnóży, żyją w zorganizowanej społeczności, w której każda mrówka odgrywa przypisaną jej rolę (królowa składa jaja, robotnice budują gniazda, bronią go, zbierają pożywienie),przyczyniając się do właściwego funkcjonowania całego mrowiska. Setki tysięcy mrówek żyją pod kopcem z igieł sosnowych i resztek roślin. Cały czas pracując, mieszają glebę, spulchniają ją i wzbogacają. Czasami o człowieku można powiedzieć, że jest – pracowity jak mrówka- to znaczy pracuje chętnie, sprawnie a jego praca przynosi efekty.
2. Pracowite mrówki to my!- zabawy matematyczne (5 i 6 latki), utrwalanie umiejętności dodawania.
6- latki wyjmują z Wyprawki kartę z nr 46, wycinają kartoniki z cyframi i znakami matematycznymi, które będą potrzebne do zadań. Dzieci 5 –letnie mogą przygotować np. kredki, które będą liczmanami do zadań, mogą również pokazywać na palcach.
Przykładowe zadania:
• Do mrowiska przyszły 4 mrówki brązowe i 3 czarne. Ile było razem mrówek w mrowisku?
• W mrowisku było 5 czarnych mrówek ale przyszły jeszcze 4 brązowe. Ile było razem wszystkich mrówek?
6 latki za pomocą cyfr i znaków układają zapis matematyczny: 4 + 3 = 7

3. Zadania w Kartach pracy:
6 – latki wykonują ćwiczenia na stronie 16 (KP 4 s.16)- dzieci liczą mrówki, określają, ile ich jest, otaczają pętlami mrówki, które idą w prawą stronę- podają ich liczbę, liczą, ile mrówek idzie w lewą stronę; kolorują lupy, liczą mrówki, porównują liczebność zbiorów, przeliczają mrówki liczebnikami porządkowymi.
Na następnej stronie (KP 4 s.17)- dzieci liczą bierki, wskazują ile bierek odłożono po prawej stronie, ile jest rozrzuconych bierek, ile jest wszystkich bierek razem, zapisują obliczenia: 6 + 4 = 10. W dalszej części dzieci szukają dwóch takich samych kształtów i łączą je liniami. Należy poinformować dziecko, że figury mogą mieć inne kolory.

czytaj więcej »

« | 1 ... 5 6 7 8 9 10 11 ... 27 | »
Programowanie: Sebastian Homan - tworzenie stron Rybnik